Lipiec, 2019

Wakacje 2019 - Day 6 Kotor

Niedziela, 21 lipca 2019 | dodano: 09.08.2019

To miał byc dzień odpoczynku. Ale kto nas zna, wie jak odpoczywamy - na rowerze ;)
Wybralismy się "na lekko" na Serpentyny Kotorskie, by móc podziwiac zatokę z góry.
Warto było, widok niesamowity. Nie wjechaliśmy na samą górę ponieważ z 20 zakrętu widok był, jak dla nas zadowalający.
Poza tym, chcieliśmy jeszcze objechać pólwysep a po południu czekała nas jeszcze wspinaczka na mury Starego Miasta.
Do tego - gorrąco.

Girice - pyyyszności...

Kategoria (50-75km) L, Z sakwami

Wakacje 2019 - Day 5 Dubrownik - Kotor

Sobota, 20 lipca 2019 | dodano: 08.08.2019

Opuszczamy rano Dubrownik. Nie jest to łatwe, bo co się obejrzymy wygląda pięknie. Zatrzymujemy się co chwilę, by go uwiecznić.
Cóż więcej napisać o drodze... - ciepło, gorąco, widoki niezmiennie piękne, może to że ruch ciężarówek i autobusów mniejszy (weekend?).
Docieramy do granicy  wkraczamy do Czarnogóry.
W pierwszej miejscowości kupujemy kartę sim, by w razie czego mieć łączność oraz internet (5E/500Gb/10dni).
Po chwili docieramy do bajecznej Zatoki Kotorskiej. Jest czym oczy nacieszyć...

Wakacje 2019 - Day 4 Neum - Dubrownik

Piątek, 19 lipca 2019 | dodano: 08.08.2019

Dzisiejszy etap celowo krótszy, by być wcześniej w Dubrowniku i miec czas na zwiedzanie.
Krótszy wcale nie znaczy łatwiejszy. Od rana ciepło, po kilku godzinach gorrrrąco. Podjazdy, zjazdy i tak w kółko ;)
Za to widoki nagradzają wszystko.
Docieramy do Dubrownika dość wcześnie i dzięki temu mamy sporo czasu.

Kategoria (50-75km) L, Z sakwami

Wakacje 2019 - Day 3 Tucepi- Neum

Czwartek, 18 lipca 2019 | dodano: 07.08.2019

Kolejny dzień zaczynamy zgodnie z rozkładem :)
Ciepło. Od samego początku przepiękne widoki, wszak to okolica Biokova.
Droga wznosi się i opada, i tak w kółko. Do tego, to co widać za barierką oraz dodając kilka minięć "na gazete" powoduje, że poziom adrenaliny jest wysoki i nie opada.
Gorąco. Liczne pozdrowienia mijających nas rodaków i nie tylko. Z Pawłem spędziliśmy pod sklepem pół godziny, tak był zaaferowany naszą jazdą :)
Po południu przekraczamy granicę i lądujemy w Neum na nocleg. Jeszcze spacer, kolacja, zakupy i do pokoju.

Wakacje 2019 - Day 2 Split - Tucepi

Środa, 17 lipca 2019 | dodano: 06.08.2019

Drugi, a sumie pierwszy dzień jazdy zaczął się standardowo dla naszych wypraw. Pobudka, śniadanie, pakowanie i przed 8 wypad z kwatery. Udajemy się najpierw na stare miasto Splitu i słynną Rivę. Tam spędzamy chwilę, robimy fotki i znajomą drogą ruszamy w kierunku Tucepi. Po drodze mijamy Podstranę, gdzie spędziliśmy wakacje w 2011 i 2012 roku. Stąd ta okolica jest nam dobrze znana. Z dostępnych dróg wybieramy te jedyną Jadrankę, kto był, ten wie...;) Podjazdy, zjazdy i to przy samej barierce odgradzające od morza - wrażenia bezcenne. Wydaje nam się, że ruch dużo większy, niż ostatnio tu byliśmy, a i podejście kierowców do rowerzystów, też inne :( Z tym będziemy się niestety zmagać niemal całą drogę , z małymi wyjątkami. Do tego dołująca trochę sytacja, kiedy w pewnym momencie, tuż przed Makarską, spada mi z kierownicy kamerka i w ciągu kilkunastu sekund dostaje sie pod koła kilku samochodów... Nastawiłem się na to, by robić dużo filmów i doopa :( Trudno, zostają fotki. Docieramy do kwatery w Tucepi, starym zwyczajem jeszcze popołudniowo-wieczorny spacer, kolacja, zakupy i na zasłużony odpoczynek.

Ponad 1500 letnie drzewo oliwne.

Wakacje 2019 - Day 1 Split

Wtorek, 16 lipca 2019 | dodano: 18.07.2019

... a właściwie Zračna Luka Split.
To tutaj zaczynamy naszą kolejną, tym razem bałkańsko-włoską  wyprawę rowerową.
Niestety nie będę miał ani czasu, ani możliwości ( internet) na bieżąco aktualizować wpisów.
Zrobię to po powrocie do domu.
Jedyne czym chciałbym się pochwalić, to tym, że przygoda nasza zaczęła się w doskonałym nastroju już w samolocie.
A to za sprawą naszych JANUSZY. Jeden z nich wpadł do samolotu chyba ostatni i szukał miejsca na umieszczenie swojego bagażu.
Przeglądając po kolei wszystkie schowki nad głowami. Gdy dotarł do nas i otworzył schowek nad nami. widząc nasze żółte sakwy, stwierdził że "kamizelki ratunkowe, to mogła by sobie załoga umieścić gdzie indziej"  ;)
Drugi dał popis na lotnisku. Wchodzimy na hale odbioru bagażu i nasze rowerki, spakowane w pudła już są. Niestety nie ma wózków bagażowych, potem dowieźli. Postanawiamy, że żona weźmie sakwy a ja przeciągnę rowery do wyjścia. i tu zadziałał drugi z Januszy.
"Patrz, kupili 2 telewizory i teraz nie umią z nimi wyjść" :) Tu polały się moje łzy - ze śmiechu ofkorz.
W takich szampańskich nastrojach przebiegł montaż rowerków, oddanie niepotrzebnych już pudeł panom z obsługi i wyjazd na pierwszy nocleg.

Kategoria (0-25km) S, Z sakwami

Po okolicy

Poniedziałek, 15 lipca 2019 | dodano: 03.10.2019

Kategoria (0-25km) S

Standardową traską...

Piątek, 12 lipca 2019 | dodano: 12.07.2019

Kategoria (50-75km) L

Wieczorem, kiedy wiatr trochę ucichł...

Czwartek, 11 lipca 2019 | dodano: 11.07.2019

Kategoria (25-50km) M

Lipcowe z wiatrem zmagania...