Wakacje 2019 - Day 12 Bari - Taranto

• Sprzęt SOLAR
Sobota, 27 lipca 2019 | dodano: 11.08.2019

Po nocnym rejsie, przybijamy rano do Bari.
Troche czasu zabiera nam zejście z pokładu i wyjazd z samego portu. Od razu kierujemy się do Starego Miasta i po chwili delektujemy się kawą w jednej z caffeterii. Pokrzepieni kawą ruszamy znaną nam już z zeszłego roku drogą w kierunku Polignano. Spotykamy młodego Włocha, który jedzie z Bolonii na południe Włoch, potem promem do Albanii czyli w kierunku odwrotnym do nas. Chwila pogaduchy i jedziemy, co raz my wyprzedzamy jego, po chwili on nas.
Trochę radość jazdy odbiera dość silny wiatr, który nie pomaga. Docieramy do Polignano, kilka fotek, mały posiłek i ruszamy w stronę Monopoli.Stamtąd kierujemy się w stronę gór. Zaczynamy mozolne wspinanie się do miejscowości Alberobello. Okropny upał i nachylenie drogi wysysa nam wszystkie płyny, jakie mamy ze sobą. Na odcinku ponad 20km nie napotykamy żadnego sklepiku, restauracji, nic. Zmuszeni jesteśmy prosić o wodę mieszkańców. Pierwszy raz nam się zdarza taka sytuacja.
Docieramy do Alberobello, tam się nawadniamy, posilamy i zwiedzamy charakterystyczne Trulli wpisane na listę UNESCO.
Stamtąd ruszamy w stronę Taranto. Druga się dłuży, nieco się przeliczyliśmy. Według profilu trasy miał być długi zjazd, w rzeczywistości sprawa wygląda inaczej. Zmęczeni docieramy wieczorem do Taranto. Kapiel i spać. To był długi dzień...