Wakacje 2019 - Day 13 Taranto - Pompei

• Sprzęt SOLAR
Niedziela, 28 lipca 2019 | dodano: 11.08.2019

Z wielkim bólem serca zmuszeni jesteśmy zmienić naszą, wcześniej zaplanowana trasę.
Jednak panujące upały, jak i profil trasy wiążą się ze sporym wysiłkiem. Chciało by się, ale rozsądek podpowiada, żeby odpuścić. Żal jest tym większy, że dotyczy najbardziej malowniczego odcinka naszej podróży - wybrzeża Amalfi. Trudno - może kiedyś...
Wsiadamy do pociągu i jedziemy, zamiast początkowo do Salerno, do Pompei.
Hmm... jada pociągiem to też niezła przygoda. Po pierwsze dostać się na właściwy peron z rowerami wyładowanymi sakwami nie jest łatwa. Brak windy i podjazdów wymusza znoszenie i wnoszenie rowerów schodami :(
Za to w pociągu już kultura. Umieszczamy rowery w stojakach, sakwy zaberamy ze sobą i śmigamy. Czysto, wygodnie, klimatyzacja.
Widzimy za oknem padający co chwile deszcz, dosiada się kilku rowerzystów, zaskoczonych pogodą. Po przesiadce (!), docieramy do Pompei.
Kilka kilometrów od dworca jest nasza baza wypadowa na Wezuwiusza i Sorrento. Zostajemy tam 2 noce.