Wakacje 2019 - Day 14 Wezuwiusz Sorrento

• Sprzęt SOLAR
Poniedziałek, 29 lipca 2019 | dodano: 11.08.2019

Wpis z dzisiejszego dnia nie powinien się tu znaleźć - brak kilometrów rowerowych - ale spowodowałby przerwę w relacji.
Dzisiaj wybraliśmy się autobusem miejskim(!) na Wezuwiusza. Jazda autobusem, to niezłe przeżycie ;) Taka trochę kolejka górska wliczona w cene biletu. Docieramy na wyskość ok.1000 m. Stamtąd spacer na szczyt. Miejsce niesamowite, coś o czym lata temu uczyliśmy się w szkole na historii, teraz stąpamy po nim. Pogoda nie do końca z nami współpracuje, większość spaceru odbywa się w chmurze. Raz po raz rozwiewa się , co pozwala wykonać parę zdjęć. Niestety nie bardzo widać miasta u jego podnóża- Neapol, Pompeje, Torre dle Greco. Zjazd autobusem w dół, to kolejna część atrakcji, polecamy ;)
Wysiadamy z autobusu i kierujemy się na dworzec, by pociągiem pojechać do Sorrento. Jakże to inny pociag niż te, którymi jechaliśmy wczoraj. Kolejka podmiejska, wymalowana grafitti, zatłoczona, nie wspominając o klimie. Za to predkości, jakie rozwija, przyprawiają o dreszcze.
Sorrento - pierwsze nasze skojarzenie - kurort dla bogaczy. Przepych, sporo turystów, ceny z kosmosu. Zwiedzamy, zachwycamy się co rusz widokami z tarasów. Jako, że region słynie z upraw cytryn, które są dosłownie wszędzie -na straganach, na porcelanie, na ubraniach itp.- równiez i my zaopatrujemy sie w wyrób z cytryn,Limoncello di Sorrento.