Nadmorski Park Krajobrazowy - Dzień 2

• Sprzęt Kross Level A4
Piątek, 24 czerwca 2011 | dodano: 26.06.2011

Jako, że pogoda nas nie rozpieszcza i nie pozwala wystawiać swych powabnych wdzięków na plaży, postanawiamy trochę pojeździć.
Po rozmowie z naszymi gospodarzami i przestudiowaniu netu ruszamy obierając 2 cele główne.
Swarzewo - Sanktuarium oraz Groty Mechowskie.
Do Władysławowa początkowo główną drogą (brr... kostka), potem gdzies tyłami.
Docieramy do ścieżki rowerowej, która prowadzi do Pucka, niemal nad samym brzegiem Zatoki.

Władysławowo widziane z jakiegoś wzgórza © robd

Drzewa, które nas zaciekawiły © robd

Ina na ściezce rowerowej k.Swarzewa, w tle zatoka © robd

Gość idzie po łódkę, widać jak głęboko jest w zatoce ;) © robd

Docieramy do Swarzewa, tam podziwiamy sanktuarium.
Wcześniej już dowiedzielismy się czego szczególnie tam wypatrywać.
Otóż znajduje sie tam jeden z kilku w Polsce portret Matki Boskiej w... kapeluszu.
Tak! W kapeluszu. Podobno była wtedy taka moda na kapelusze, że jakiś flamandzki malaż machnął taki obraz.

Sanktuarium w Swarzewie © robd

Sanktuarium - widok z chóru © robd

Ciekawostka - jeden z niewielu w Polsce obrazów - Matka Boska w kapeluszu (!) © robd

Restauracja na molo w Pucku © robd

Cały dzień wiało. Wiało czasami konkretnie.
Nawet wysnułem teorię, że wentylatorki, których wszędzie tu pełno włączają celowo, by dmuchało nad morzem a zwłaszcza nad zatoką ;)
Może kogoś ten wiatr ucieszy, ale na przecież są jeszcze rowerzyści.
Please! Wyłączcie je na kilka dni!

Wentylatorki - jest ich pełno, włączają po to, żeby wiało i wk... rowerzystów © robd

Docieramy do Mechowa. Są tam groty, które chcieliśmy zwiedzić już w zeszłym roku.
Niestety przekonujemy się po raz kolejny, jak trudno w tym kraju byc turystą...
W sezonie, bo chyba takowy jest, Groty Mechowskie są otwarte do zwiedzania aż do godziny... 17 !!!
Tak, można powiedzieć, mogliście sprawdzić w necie, gazecie, popytać rdzennych mieszkańców, czytać ogłoszenia na płotach itp. Brak słów.
Nie jesteśmy jedynymi, którzy przyjechali "pocałować klamkę".
Ogladamy troszkę z daleka i w drogę.

Groty mechowskie... © robd

... niestety już w tym dniu nieczynne (!!!) © robd

Na otarcie łez mamy na naszej drodze niezwykle urokliwy kosciół szachulcowy (1742r), też w Mechowie .

Szachulcowy kościół w Mechowie (1742) © robd

Kościół od frontu... © robd

... i od środka © robd

Ciekawa zabudowa nieopodal © robd

W drodze powrotnej mijamy jeszcze Starzyński Dwór. Pozostała w nim dawna kaplica cysterska (XVI- XIX w.) i zabudowania gospodarcze (XVIII w.).

M.in. taka alejką dojechaliśmy do Starzyńskiego Dworu © robd

Starzyński Dwór © robd

To zdjęcie nazwałem " We francuskim lub włoskim stylu", tak mi się skojarzyła ta scena © robd

Na koniec jeszcze kilka fotek z nierowerowego, wieczornego wypadu na plażę.

To już z nierowerowego zachodu... © robd